ביקורי בית: למה זה חשוב?

נושא ביקורי הבית שחברת הסיעוד מבצעת בבית הלקוח עשויה להיות אהודה מצד חלק מהלקוחות ומנגד- לא נעימה ללקוחות אחרים. אנו נתקלים במגוון רחב של תגובות בעת יצירת קשר לתיאום ביקור הבית- לפעמים שמחה מצד הקשיש שמצפה שנבוא לראותו ולסייע לו, ולפעמים לקוחות המבקשים שנעזוב אותם במנוחה, כי קצת עייפים או לא מרגישים טוב, או בדיוק חסר חלב וצריך לרדת למכולת.
אבל בסופו של דבר, שאלת מיליון הדולר, היא בשביל מה צריך ביקורי בית, ולמה אנחנו מגיעים לעיתים כל כך קרובות?

ראשית, זהו נוהל מחייב שמגדיר המוסד לביטוח הלאומי לחברות המעניקות שירותי סיעוד לקשישים. אנו נדרשים לבצע ביקור בית אצל הלקוח אחת לתקופה מוגדרת, לעיתים בנוכחות המטפלת ולעיתים בלעדיה ולמעשה מדובר בתנאי הכרחי לקבלת שירות של מטפלים סיעודיים. 

אבל חשוב להדגיש, אין מדובר בהליך בירוקרטי בלבד, אלא בהנחיה שמטרתה היא לראות את הקשיש ולדאוג לרווחתו בראש ובראשונה.

מבצעי ביקורי הבית הם העיניים שלנו בשטח. זהו המקור החשוב ביותר, לפעמים היחיד, של ביטוח לאומי ושלנו לקבל תמונה מעודכנת ומהימנה למצב הקשיש וטיב הטיפול שהוא מקבל. כל זאת, בכדי שנוכל להעניק את השירות המתאים ולאפשר לו להזדקן בכבוד.

יותר קל ונוח לשתף בבעיות ולבקש עזרה כשנפגשים פנים אל פנים. 

לזהות שינויים במצב הקשיש – בגיל השלישי חלים כל הזמן שינויים ,ועין מקצועית בשטח, עוזרת לנו להיות עם היד על הדופק ולבחון מה דורש התייחסות ותשומת לב.

להתאים את הטיפול בבית לשינויים במצב הקשיש.  האם השינויים במצבו דורשים התאמות במשימות הטיפול? האם הם משפיעים על הקשר עם המטפלת? במקרים כאלה, ביקור הבית היא הזדמנות לעדכן יחד עם הקשיש והמטפל את תכנית הטיפול שלו.  

להציע פעולת גישור בין הקשישים למטפלים במצבי מתח או קשיים בתקשורת. 

לסייע בהגשת מסמכים, ולחסוך בירוקרטיה והתרוצצויות למשפחה. בביקור נוכל לסייע במיצוי זכויות. זאת יכולה להיות בקשה בעניין גמלת סיעוד ובחינת אפשרות להגדלת שעות עקב החמרה במצב הקשיש, צירוף בן זוג לטיפול או כל בקשה אחרת. 

הביקור נותן הזדמנות גם לכם, בני המשפחה, לשתף ולהשתתף. מוזמנים להגיע, או להתקשר להורים במהלך הביקור, לשיחה משותפת ביחד. 

איך אתם יכולים לסייע לנו להפוך את ביקור הבית ליעיל ביותר?

  • גם אם זה לא הזמן האידיאלי ביותר לביקור- אפשרו אותו. מבטיחים להתחשב ולקצר. 
  • אנא עדכנו את הקשיש בדבר הגעתנו על מנת שלא יופתע ויסרב לכניסתנו. 
  • עדכנו אותנו, במידת האפשר, על אשפוז מתוכנן או היעדרות צפויה מחוץ לבית.   

אנחנו במתן שירותי בריאות וסיעוד, פועלים בכפיפות להנחיות המוסד לביטוח לאומי ודואגים להגיע לביקורי הבית על מנת לשמר ולשפר את הטיפול בקשיש בכל עת. יעילות הביקור והמסקנות שיופקו ממנו תלויות במידה רבה בשיתוף הפעולה מצד בני המשפחה.

משפחה עושה פיקניק בחצר עם סבתא
בן ואימו המבוגרת מחייכים אחד לשני

לקבלת מטפל באופן מיידי וללא תשלום*

* בהתאם לשיקול דעתה של החברה