מעבר לבית אבות – השיקולים והגורמים המשפיעים על ההחלטה


המעבר לבית אבות בכלל, ומעבר לבית אבות סיעודי בפרט, הוא צעד לא פשוט וכרוך בהרבה התלבטויות, שיקולים והתייעצויות.
אם אתם עדיין חושבים ומתלבטים, כדאי לקחת בחשבון את ההיבטים המרכזיים הבאים שבחייכם ובחיי יקיריכם:

מצב בריאותי – המצב הבריאותי של היקרים לכם הוא כמובן השיקול הראשון והמכריע.
אנו מאמינים שכל עוד המצב מאפשר ליקיריכם להישאר בבית באופן עצמאי בקרבת מי שהם אוהבים – עדיף כך, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה נפשית.
אולם, כשמגיע השלב בו הבריאות אינה מאפשרת המשך מגורים בבית ונדרשים משאבים גדולים יותר משמטפל או בני המשפחה מסוגלים להעניק, המעבר לבית אבות הופך להיות פתרון מתבקש.
בשלב זה, כדאי לבדוק, לשאול, להתייעץ אודות בית אבות מומלץ ולהשקיע מחשבה במציאת המקום המתאים ביותר.

מצב משפחתי – לעיתים נסיבות החיים והסיפור המשפחתי שלנו מכוונים אותנו לקבל החלטה לא פשוטה כגון זו, כמו לדוגמא הבדידות שלאחר פטירת בן או בת הזוג, רילוקיישן של הילדים וכד'.
לכל משפחה רקע, מנהגים ואמצעים משלה. ישנן משפחות שבאפשרותן להעניק ליקרים להם כל מה שהם זקוקים לו בבית, אולם לחלק מהמשפחות הדבר אינו מתאפשר. חשוב לזכור שאין זה מעיד על טיב הקשר ביניכם או מידת האהבה שלכם.

מצב כלכלי – בתי האבות שונים זה מזה במגוון פרמטרים, ועלות השהות היא אחת מהם.
אולם חשוב להדגיש כי לא בהכרח יש מתאם בין גובה התשלום לבין איכות הטיפול ביקירכם. ישנם בתי אבות מקצועיים וטובים בטווח רחב של מחירים, וחשוב לקחת בחשבון את מכלול השיקולים הרלוונטי למשפחתכם.
(בחלק מהמקרים תהיו זכאים לסיוע במימון השהות בבית האבות הסיעודי מגורמים שונים כמו: משרד הבריאות, קופות החולים, הביטוח הסיעודי ועוד)

המצב חברתי – לחברה יש השפעה על החלטותנו בכל גיל, גם בגיל הזהב. לא פעם נוצר מצב בו מספר חברים מחליטים על מעבר לבית אבות, ובכך מגדילים את סיכויי חבריהם לעבור בעקבותיהם. פעמים רבות המעבר לבית אבות או לדיור מוגן הינה החלטה קבוצתית הנקבעת מראש, על מנת ליצור סביבה חברתית תומכת, התורמת משמעותית לבריאות הפיזית והנפשית של כל החברים בקבוצה.

עבור כל משפחה מכלול השיקולים יהיה שונה, יש הרבה רגישויות ומורכבויות שכרוכות בקבלת ההחלטה. משהתקבלה – חשוב להבין ולהכיר לעומק את כל המשמעויות של המעבר.
ישנם סוגים שונים של בתי אבות, החל מדיור מוגן, דרך בית אבות רגיל וסיעודי, מחלקות לתשושי נפש ועד למחלקות לסיעוד מורכב.
התאמה למוסד מסוג כזה או אחר תלויה במצבם הבריאותי והנפשי של יקיריכם ובפן הכלכלי ישנם קריטריונים ברורים לזכאות לסיוע במימון השהות בכל מוסד.

אנחנו במתן נסייע לכם למצוא את המוסד המתאים ביותר ליקיריכם, נייעץ ונמליץ מניסיוננו העשיר ונלווה אתכם בתהליך הלא פשוט הזה, ללא עלות.

לקבלת מטפל באופן מיידי וללא תשלום*

* בהתאם לשיקול דעתה של החברה